Літня школа «Найкращі ЄС практики: універсальний дизайн для навчання та використання цифрових технологій»

1

Літня школа «Найкращі ЄС практики: універсальний дизайн для навчання та використання цифрових технологій»

З 26 по 30 червня учасниками  проєкту (Гриневич Л, Бойко М., Морзе Н., Струтинська О.) «Цифрова трансформація в освіті: найкращі дослідження ЄС» (DigTriES), Erasmus+ (Jean Monnet Module), №10109900 була  організована та успішно проведена літня школа “Найкращі ЄС практики: універсальний дизайн для навчання та використання цифрових технологій”.

Метою літньої школи було ознайомити учасників з кращими практиками ЄС щодо реалізації цифрової трансформації  освіти, зокрема з технологією універсального дизайну для навчання та цифровими сервісами та технологіями, які сприяють досягненню  персоналізації освітнього процесу учнів початкової школи, здобудуть практичні навички застосування цифрових інструментів для залучення та мотивації учнів, опрацювання цифрового контенту при підготовці уроку, оцінювання учнів та організації практичної діяльності. 

В перший день говорили про цифрову трансформацію шкільної освіти як відповідь на вплив війни, політику ЄС щодо цифрової трансформації освітнього процесу, підбирали курси для підвищення рівня ЦК на порталах ЄС, досліджували тренди цифровізації освіти в ЄС та Україні, знайомилися з інструментами самооцінювання рівня ЦК вчителя та працювали з цифровими сервісами при вивченні різних предметів початкової школи.

В другий день учасники дізналися про ШІ та його використання, як асистента вчителя, про можливості використання ChapGPT, проєктування навчальних цілей та відповідної навчальної діяльності учнів початкової школи з використанням цифрових інструментів, особливості проведення, ознайомилися з шаблоном плану навчального заняття та критеріями оцінювання якості підготовленого уроку з використанням цифрових інструментів.

В третій день учасники послухали доповіді та взяли участь в інтерактивах з тем: “Особливості поколінь. Покоління Альфа”, “Персоналізація навчання”, “Підбір навчального контенту для учнів з різним пізнавальним стилем (за методикою VARK)”, “Використання цифрових інструментів для подання навчального матеріалу в різних форматах”, “Шляхи залучення учнів та інтерактивне навчання”.

Четвертого дня спікери літньої школи ділилися цікавими дослідженнями про Універсальний дизайн та перешкоди навчання учнів. Учасники ознайомилися з практичними кейсами геймифікації в освіті, розглянули цифрові інструменти для додавання ігрових елементів уроку, дізналися де вони та учні використовують штучний інтелект та проглянули можливості застосування віртуальних музеїв та віртуальних лабораторій.

В заключний день говорили про самооцінювання прогресу та рефлексію на уроках, використання ЦІ. Учасники ознайомилися з ЦІ для формувального оцінювання та здобули практичні навички застосування ЦІ для формувального оцінювання.

До участі в літній школі були запрошені вчителі початкової школи, керівники (директори) та вихователі-методисти закладів дошкільної освіти, майбутні вчителі. Навчання тривало 30 годин. Після завершення літньої школи учасники отримали сертифікати про підвищення кваліфікації.

Відео-запис зустрічей можна переглянути на Ютуб-каналі проєкту.